Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
thessaloniki
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com
Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης φωτογραφίζει τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα και την αντιπεριφερειάρχη Βούλα Πατουλίδου για την απουσία στρατηγικού σχεδίου στον τουρισμό

Τα καρφιά των ξενοδόχων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

Ευθείες βολές των επιχειρηματιών για την ποσότητα και την ποιότητα του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη, καθώς οι διαφορές με την Αθήνα είναι αποκαλυπτικές: για τον Αύγουστο η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5άστερου ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη ήταν 135 ευρώ/63%, ενώ στην Αθήνα 254 ευρώ/80%. ● Ευθύνες στους αυτοδιοικητικούς για την τραγική εικόνα της καθαριότητας στην πόλη, την ανεξέλεγκτη ηχορύπανση και τις κακής έμπνευσης καμπάνιες προώθησης του τουριστικού προϊόντος.

Είναι χωρίς προηγούμενο η παρέμβαση της Ενωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης δέκα μέρες πριν από τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Είναι παράλληλα σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα έφτανε το πλήρωμα του χρόνου, θα εξαντλούνταν η υπομονή και η ευγένεια και θα λέγονταν τα πράγματα με το όνομά τους. Και, μπορεί η Ενωση να μη λέει τα όνομα του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα και της αντιπεριφερειάρχη Βούλας Πατουλίδου, αλλά τους βγάζει μια… αναμνηστική φωτογραφία που θα τη θυμούνται. Βέβαια, δεν χρειάζεται διόλου μετάφραση η ευχή-καρφί της ΕΞΘ στις εκλογές «να προκύψουν άνθρωποι που θα πάνε επιτέλους μπροστά τον τόπο στην πράξη και όχι στις φωτογραφίες και στα λόγια».

Dreamstime.com

Τι συνέβη άραγε, αναρωτιούνται πολλοί. Ας μην απορεί κανένας, το λένε οι ίδιοι οι ξενοδόχοι: «Η ΕΞΘ την τελευταία τετραετία έχει εξαντλήσει κάθε είδους πίεση στους ανθρώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φτάνοντας μέχρι και στον πρωθυπουργό της χώρας» για να υπάρξει ένα σχέδιο, το οποίο έγινε, παρουσιάστηκε από εταιρεία εξειδικευμένη στο αντικείμενο, «ένα πλάνο δημιουργίας στρατηγικού σχεδίου, αλλά οι εκλογές και η προσωπική προβολή και όχι η προώθηση του τόπου μας» ήταν στόχος των αυτοδιοικητικών.

Τι σημαίνει απουσία σχεδίου; Αυτό που έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη, το άνοιγμα της ψαλίδας της διαφοράς μεταξύ των προορισμών. Κατά το κοινώς λεγόμενο, τουρίστες έρχονται, αλλά ποιοι τουρίστες; «Τρανταχτό παράδειγμα», λέει η ΕΞΘ, «αποτελούν η μέση τιμή και η μέση πληρότητα ενός 5άστερου ξενοδοχείου, που τα στοιχεία του φετινού καλοκαιρινού τριμήνου της Θεσσαλονίκης ήταν για τον Ιούνιο 127 ευρώ/71%, για τον Ιούλιο 131 ευρώ/68% και για τον Αύγουστο 135 ευρώ/63%, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα της Αθήνας για τους τρεις αυτούς μήνες ήταν 294 ευρώ/93% (Ιούνιος), 284 ευρώ/89% (Ιούλιος) και 254 ευρώ/80% (Αύγουστος)». Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ξενοδόχος για να καταλάβει τη διαφορά…

Dreamstime.com

Μόνο τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ Αθανάσιο Λιάγκο συγχαίρουν για την υπόθεση της κρουαζιέρας, «όχι τόσο για το οικονομικό αποτύπωμα των αφίξεων, αλλά κυρίως για την προβολή της πόλης», ενώ «τα πανηγύρια και οι φωτογραφίες όταν η Θεσσαλονίκη είναι 13ο λιμάνι στην κατάταξη σε αφίξεις στην Ελλάδα χαρακτηρίζουν αυτούς που βάζουν τόσο χαμηλά τον πήχη της πόλης» («Εφ.Συν.», 12.6.23, «Κουλούρια στους τουρίστες, σπόρους στους ιθαγενείς»).

Και γιατί είναι έτσι η κατάσταση αφού, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Θεσσαλονίκη έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών -άνω του 90%- για τα ξενοδοχεία της και για την εστίασή της σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες; Διότι χρειάζεται «η ΑΜΕΣΗ βελτίωσή της στην τραγική εικόνα της καθαριότητάς της τουλάχιστον στους βασικούς χώρους που διέρχονται επισκέπτες, η βελτίωσή της στο θέμα της ανεξέλεγκτης ηχορύπανσης, από την οποία υπάρχει απώλεια ποιοτικών επισκεπτών».

ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/EUROKINISSI

Για το τέλος η ΕΞΘ κρατά ένα ακόμη καρφί, την ανάγκη για «μια ΚΑΘΑΡΑ επαγγελματική προώθηση του προορισμού, στην οποία δεν θα έχουν εμπλοκή τα πολιτικά πρόσωπα και δεν θα καταλήγει σε δυσφήμηση του προορισμού και συγγνώμες, όπως έγινε πρόσφατα και ανέδειξε όλη τη γύμνια της πόλης σε αυτόν τον τομέα, μια και έγινε γνωστό πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις από πρόσωπα χωρίς καμία επαγγελματική εξειδίκευση στο σύγχρονο marketing και με κριτήρια την προσωπική αισθητική και την πολιτική προβολή» (Εφ.Συν.», 14.9.23, «Με trademark τον φραπέ και έναν κάποιο… μαλάκα»).

Η αντιδήμαρχος Πολιτισμού-Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη επιχείρησε να απαντήσει με μακροσκελή ανακοίνωση και κάνοντας λόγο για προσπάθεια να διαμορφωθεί «ένα τουριστικό οικοσύστημα, το οποίο προσφέρει στην τοπική κοινότητα υπεραξία και στους επισκέπτες ελκυστικές εμπειρίες» (!), τέτοιες μάλιστα που «μας δημιουργεί απορία το γεγονός ότι υπάρχουν αυτοί που φαίνεται να μη συνειδητοποιούν τι συμβαίνει στην πόλη και κάνουν αλλοπρόσαλλες αναφορές, με μια διάθεση κατεδάφισης ακόμη και σε απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα». Αναφέρει παραδείγματα αύξησης της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», 36.331 περισσότερους επισκέπτες από ό,τι το 2019, θεωρεί «ατυχή» την αναφορά για κατάταξη στη 13η θέση των αφίξεων κρουαζιέρας και φυσικά δεν κρύβει τη δυσαρέσκεια για την ανακοίνωση της ΕΞΘ, αφού καλεί «μακριά από μικροπολιτικά συμφέροντα διότι έχουμε χρέος να προτάξουμε την πόλη και τους πολίτες και αυτό φαίνεται δυστυχώς να ξεχνιέται εν μέσω εκλογών».

EUROKINISSI/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΣΑΚΟΣ

Αλλο που δεν ήθελε ο υποψήφιος δήμαρχος Σπύρος Πέγκας. Σε δήλωσή του θυμίζει ότι «με την πολιτική εξωστρέφειας της πόλης που εφάρμοσα ως αντιδήμαρχος Τουρισμού (την περίοδο Μπουτάρη) σε αγαστή συνεργασία με όλους τους εταίρους του τουρισμού της πόλης, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι τουριστικές αφίξεις, ήρθαν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στο αεροδρόμιο της πόλης, έγιναν μεγάλες επενδύσεις στον τουρισμό και επετεύχθη το τουριστικό άνοιγμα της Θεσσαλονίκης. Τέσσερα χρόνια τώρα παρακολουθούμε τον κ. Ζέρβα να διαλύει ό,τι με κόπο χτίσαμε. Ετσι, από την περίοδο 2011-2019 που ο τουρισμός στη Θεσσαλονίκη έκανε άλματα, φτάσαμε στην τετραετία Ζέρβα, που ο τουρισμός κάνει άλμα στο κενό. Το success story του κ. Ζέρβα είναι εικονικό και καταρρίπτεται από τα στοιχεία των ξενοδόχων για τη μέση τιμή και τη μέση πληρότητα. Η δήλωση της προέδρου της Marketing Greece ότι “η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις μεγαλύτερες χαμένες ευκαιρίες της χώρας” έρχεται απλώς να επιβεβαιώσει την κατρακύλα της πόλης στον τομέα του τουρισμού».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τα καρφιά των ξενοδόχων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας