Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
Υπουργείο Μεταφορών Υποδομών
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
EUROKINISSI

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»

Η «Εφ.Συν.» έλαβε και δημοσιεύει αυτολεξεί την απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με το χθεσινό δημοσίευμα για την πορεία διερεύνησης του δυστυχήματος των Τεμπών:

«Σε απάντηση δημοσιεύματος της σελίδας 18, του φύλλου της 22ας Σεπτεμβρίου 2023, της Εφημερίδας των Συντακτών, με τίτλο: “Από γκάφα σε γκάφα για τον σιδηρόδρομο” και της αναφοράς στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας: “Πρόσωπο με ασυμβίβαστο στη διοίκηση του νέου Οργανισμού Διερεύνησης Ατυχημάτων”, επισημαίνονται τα εξής: Bάσει του άρθρου 4, παρ. του Νόμου 5014/23, με τίτλο: “Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων για την ασφάλεια των μεταφορών και άλλες διατάξεις”, προβλέπεται ότι: “Ο Πρόεδρος και ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Η ιδιότητά τους αυτή συνεπάγεται την αναστολή οποιουδήποτε δημόσιου λειτουργήματος και άσκησης καθηκόντων σε οποιαδήποτε θέση στον δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται στην περίπτωση Α της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 4270/2014 (Α 143)”.

Αυτή η πρόβλεψη επαναλαμβάνεται και στη σχετική υπουργική απόφαση με αριθμό ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ. 988/19.09.2023.

Μάλιστα, για την πλήρη διασφάλιση της νομιμότητας και για τις δύο περιπτώσεις, έχουν δρομολογηθεί από την πρώτη στιγμή οι αναγκαίες ενέργειες για την έκδοση των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων αναστολής των καθηκόντων που ασκούσαν στις προηγούμενες θέσεις τους.

Συνεπώς, καθίσταται ξεκάθαρο ότι, σε πλήρη ταύτιση με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, διασφαλίζεται απόλυτα η ανεξαρτησία του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. και κανένα ζήτημα ασυμβίβαστου δεν τίθεται, όπως παραπλανητικά αναφέρεται στην πρώτη σελίδα της εφημερίδας, παραπέμποντας στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ.

Υπενθυμίζεται ότι με τον διορισμό της Διοίκησης του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. σηματοδοτείται η έναρξη λειτουργίας ενός ανεξάρτητου Οργανισμού, στον οποίο ενοποιούνται οι αρμόδιες Επιτροπές διερεύνησης των αεροπορικών ατυχημάτων πολιτικής αεροπορίας και των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, με απώτερο στόχο την επίτευξη και διατήρηση της ασφάλειας στις μεταφορές».

Απάντηση συντάκτη

Εύλογη η ανησυχία του υπουργείου να πείσει για το νομότυπο του ορισμού της διοίκησης στον οργανισμό διερεύνησης δυστυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) που εκκρεμεί ήδη 8 μήνες, από τότε που ψηφίστηκε ο νόμος 5014 τον Ιανουάριο του 2023. Είναι άλλωστε γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα από την ευρωπαϊκή εισαγγελία που διερευνά ευθύνες και υπουργών για την μη εξασφάλιση κανόνων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Το υπουργείο επικαλείται το άρθρο 4 του νόμου 5014 που βάζει ειδικούς όρους για τον πρόεδρο και τον αναπληρωτή πρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Λέει δηλαδή ότι με την αναστολή των όποιων ιδιοτήτων τους εξασφαλίζεται η ανεξαρτησία που απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ομως, ο ίδιος νόμος στο άρθρο 1 λέει ότι σκοπός τους είναι «η πλήρης προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στο Κεφάλαιο V της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου». Η οποία οδηγία κανέναν τέτοιο ειδικό όρο δεν προβλέπει και απαιτεί ανεξαρτησία από κάθε φορέα που ασχολείται με τον σιδηρόδρομο και από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Την καλύτερη απάντηση όμως δίνει το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που αποκάλυψε στις 19/9 η «Εφ.Συν.», παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης να το αποκρύψει: «Η ομάδα αξιολόγησης του Οργανισμού εντόπισε ζητήματα που σχετίζονται με την ανεξαρτησία ενός μελλοντικού NIB-National Investigation Bureau (εννοεί τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Κι αυτό γιατί το ελληνικό υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που είναι ταυτόχρονα και αρμόδιο για τη λειτουργία του ΟΣΕ, έχει αρμοδιότητες λήψης αποφάσεων επί του NIB, όπως ορίζει ο ελληνικός νόμος 5014/2023, ειδικά όσον αφορά τη στελέχωση, την εποπτεία και την ετήσια αναφορά, τον διορισμό διοικητικού συμβουλίου και γραμματείας, τη νομική υποστήριξη, τον προϋπολογισμό, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας και διαχείρισης, πρόσθετους πόρους και τα προσόντα των ερευνητών. Αυτή η εκτεταμένη λειτουργική εξάρτηση ενέχει τον κίνδυνο ότι ο NIB δεν θα είναι σε θέση να διενεργεί ανεξάρτητες έρευνες σε σχέση με οντότητες που υπάγονται επίσης στην αρμοδιότητα του ελληνικού υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών».

Οπότε, το ερώτημα που θέταμε στο χθεσινό δημοσίευμα παραμένει αναπάντητο: Μετά από όλα αυτά, πόσο πιθανή είναι μια πραγματική διερεύνηση για το δυστύχημα των Τεμπών;

Αρης Χατζηγεωργίου

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας