Xωρίς να είναι γνωστή η χρηματοδότηση που θα είναι τελικά διαθέσιμη, η διοίκηση του ΟΣΕ έδειξε και στη διάρκεια του χθεσινού Διοικητικού Συμβουλίου ότι είναι αποφασισμένη για απευθείας αναθέσεις και fast track διαδικασίες ώστε, σε πρώτη φάση, στο κατεστραμμένο τμήμα Δομοκός-Λάρισα να λειτουργήσει μια μονή γραμμή όπου θα κυκλοφορούν μόνο δηζελάμαξες και με ταχύτητα έως 80 χιλιόμετρα την ώρα.
Τα πρώτα δεδομένα της καταστροφής που προκάλεσε η κακοκαιρία στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας παρουσιάστηκαν χθες στο Δ.Σ. του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και, σύμφωνα με πληροφορίες, ο διευθύνων σύμβουλος Παναγιώτης Τερεζάκης αναφέρθηκε στο σχέδιο για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας «σε δύο χρόνους».
Υπενθυμίζεται ότι στο χθεσινό φύλλο της «Εφ.Συν.» αποκαλύψαμε το σχέδιο για «διπλή εργολαβία», επισημαίνοντας το παράδοξο να αποκατασταθεί η κυκλοφορία στη μία από τις δύο γραμμές και στη συνέχεια να ξεκινήσουν έργα στη διπλανή της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Τερεζάκης ενημέρωσε τα μέλη του Δ.Σ. ότι έχουν γίνει συζητήσεις με τους πέντε μεγάλους εργολάβους που εκτελούν έργα για λογαριασμό του ΟΣΕ, λέγοντας ότι όλοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον να αναλάβουν τμήμα της κατεστραμμένης γραμμής. Θεωρητικά οι απευθείας αναθέσεις προβλέπονται από τον νόμο 4412 με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και εφόσον υπάρχουν ήδη έτοιμες οι απαραίτητες μελέτες. Σημειώνεται ότι επικρατεί μεγάλος προβληματισμός ακριβώς για το θέμα των μελετών και ιδιαίτερα για την ανάγκη να βελτιωθεί η ανθεκτικότητα των υποδομών στην προοπτική τα καιρικά φαινόμενα να επαναλαμβάνονται στο μέλλον με μεγάλη σφοδρότητα.
Παρά ταύτα, ο κ. Τερεζάκης εμφανίστηκε πεπεισμένος ότι είναι εφικτό να αποκατασταθεί σε λίγες εβδομάδες η κυκλοφορία σε μονή γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση και με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 80 χιλιόμετρα. Αυτό παραπέμπει σε μια λειτουργία κυρίως για τις εμπορευματικές μεταφορές όπου οι εταιρείες με τα κοντέινερ διαμαρτύρονται και απειλούν με οικονομικές ρήτρες. Η βραδυπορία αλλά και η κίνηση σε μονή γραμμή δεν δημιουργούν ελκυστικό περιβάλλον για τους επιβάτες, δεδομένου ότι θα χρειαστεί χρόνος για την αποκατάσταση των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, στα οποία έχουν προκληθεί επίσης εκτεταμένες βλάβες και αυτό επιβάλλει χαμηλές ταχύτητες και σε άλλα τμήματα του άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με νεότερες εκτιμήσεις, πάντως, τα έργα για την πλήρη αποκατάσταση του δικτύου θα απαιτήσουν πολλούς μήνες, ίσως και πάνω από έναν χρόνο. Μέσα στο χάος που επικρατεί και με αφορμή τις απευθείας αναθέσεις που θα γίνουν, όπως εκείνες μετά την κακοκαιρία «Ιανός», φαίνεται πως ανοίγει ξανά η συζήτηση και για τα κολοσσιαία ΣΔΙΤ συντήρησης του δικτύου που εξαγγέλλονταν πριν από τα Τέμπη με συνολικό κόστος 4 δισ. ευρώ.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας