Αθήνα, 21°C
Αθήνα
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.6° 20.2°
2 BF
63%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
22.0° 19.2°
3 BF
61%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.5° 19.4°
2 BF
75%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
1 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
1 BF
67%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
15.4° 15.4°
0 BF
77%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.8° 20.8°
3 BF
64%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
17.9° 16.0°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
5 BF
63%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
67%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
3 BF
82%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
1 BF
53%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
23°C
22.7° 20.6°
1 BF
48%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.0° 19.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.8° 21.8°
2 BF
49%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.3° 19.3°
3 BF
56%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
66%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
18.5° 18.5°
0 BF
67%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ

Με drone θα καταγράφουν ότι... δεν έχουν οδηγούς;

Οδηγούς δεν έχει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) για να βγάλουν στην κίνηση τα νοικιασμένα λεωφορεία που βρίσκονται στα αμαξοστάσιά του, το Διοικητικό του Συμβούλιο παραμένει εδώ και μήνες «κολοβό» λόγω παραιτήσεων, οι εργαζόμενοι κατεβαίνουν σήμερα διαμαρτυρόμενοι σε πεντάωρη στάση εργασίας (11.00 - 16.00), ωστόσο έχει εξασφαλισμένη την ασφάλειά του... με drones!

Και η εταιρεία που ανέλαβε το έργο με απευθείας ανάθεση έχει αναλάβει με την ίδια διαδικασία το ίδιο έργο στον ΟΣΕ, συμπτωματικά από τότε που ήταν μέλος της διοίκησης των σιδηροδρόμων ο σημερινός πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

Το ιστορικό

Ο ΟΑΣΘ προκήρυξε διαγωνισμό (ΔΔ/01/2023) για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του οργανισμού, θέτοντας για πρώτη φορά ως όρο η εταιρεία φύλαξης να διαθέτει... δύο drones!!! (Είναι ένα ερώτημα βέβαια αν επιτρέπονται οι πτήσεις drones μέσα σε αστικό ιστό). Κατά σατανική σύμπτωση, παρότι ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κωνσταντίνος Ταγγίρης επέλεξε να αναθέσει απευθείας το έργο στην εταιρεία την οποία γνωρίζει σίγουρα από τότε που ήταν μέλος του Δ.Σ. του ΟΣΕ!

Μία απλή ματιά στη «Διαύγεια» αποκαλύπτει ότι υπάρχει σωρεία απευθείας αναθέσεων του ΟΣΕ στην ίδια εταιρεία που πήρε το έργο στον ΟΑΣΘ (Ενδεικτικά: 1. ΑΔΑ:Ψ91Τ46ΨΧΕΔ-Ο3Ζ (21.12.2021), 2) ΑΔΑ:ΨΠΕ346ΨΧΕΔ-Φ7Ρ (21.2.2022), 3) ΑΔΑ:58Π745ΨΧΕΔ-5ΦΠ (25.5.2022), 4) 6Υ3845ΨΧΕΔ-Ψ9Φ(18.4.2022), 5) ΑΔΑ:Ω8ΧΖ46ΨΧΕΔ-ΡΙΨ (26.6.2022), 6) ΑΔΑ:ΩΘΤ446ΨΧΕΔ-ΘΙΖ (23.8.2021), 7) ΑΔΑ:Ω2Π46ΨΧΕΔ-ΣΤΟ (21.2.2022). Υπάρχουν κι άλλες ανάλογες απευθείας αναθέσεις, με κοινό σημείο την κατάτμηση του αντικειμένου και «φύλαξη με drone».

Στον διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΟΑΣΘ πήραν μέρος δύο εταιρείες. Τον διαγωνισμό όμως ανέστειλε η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) με την Α199/2023 απόφασή της (έπειτα από εξωδικαστική προσφυγή εταιρείας που δεν συμμετείχε στον διαγωνισμό αλλά εκτελεί ήδη το έργο της ασφάλειας στον ΟΑΣΘ) καθώς έκρινε ότι υπήρχαν προφανή ή και εξόφθαλμα προβλήματα.

Και τι έκανε ο ΟΑΣΘ; Οχι μόνο δεν διόρθωσε τον διαγωνισμό, αλλά προχώρησε σε απευθείας ανάθεση με την 1792/10-3-2023 απόφασή του (ΑΔΑ:ΨΦΘΨ46ΜΨ84-ΕΦΝ) για το ποσόν των 104.280,46 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ σε μία από τις δύο εταιρείες που πήραν μέρος στον διαγωνισμό και διαθέτει drones...

Μόνο που η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης (άρθρα 26, 32 και 269 του ν. 4412/2016) είναι αποδεκτή μόνο αν συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, κάτι που η αναθέτουσα αρχή -δηλαδή ο ΟΑΣΘ- οφείλει να αποδεικνύει. Ποιο είναι εν προκειμένω το «απρόβλεπτο γεγονός» που δικαιολογεί την προσφυγή στην απευθείας ανάθεση όταν ο ανταγωνισμός περιορίζεται από προϋποθέσεις όπως τα drones;

Παράδοξο

Ομως εδώ συμβαίνει κι άλλο παράδοξο: ο λόγος που επικαλείται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ για την απευθείας ανάθεση είναι ακριβώς ότι... η ΕΑΔΗΣΥ τού ακύρωσε τον διαγωνισμό (απόφαση 10/3/2023, που θα δημοσιευτεί ηλεκτρονικά στην «Εφ.Συν.»). Αν, όμως, ο διαγωνισμός είχε πρόβλημα, όπως διαπίστωσε η ΕΑΔΗΣΥ, δεν μπορεί ο κ. Ταγγίρης να επικαλείται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, διότι και υπάρχει και επισήμως έχει διαπιστωθεί. Μάλλον αδιαφορία για τη νομιμότητα υπάρχει.

Η απάντηση του οασθ

η «Εφ.Συν.» απευθύνθηκε στον ΟΑΣΘ ζητώντας απαντήσεις για τον διαγωνισμό που μετατράπηκε σε απευθείας ανάθεση. Η θέση που μας μεταφέρθηκε επικαλείται ότι «οι εγκαταστάσεις του ΟΑΣΘ (αμαξοστάσια με λεωφορεία, καύσιμα, ανταλλακτικά κ.ά.) είναι αδύνατο να μείνουν χωρίς υπηρεσίες φύλαξης έστω και για μία μέρα. Εκτός των εγκαταστάσεων, γίνονται και χρηματαποστολές από τα εκδοτήρια του Οργανισμού». Αυτά βέβαια γίνονταν μέχρι τώρα χωρίς αναφορά προβλημάτων και χωρίς drones...

Μας επισημάνθηκε ότι με δεδομένο πως «ο ΟΑΣΘ είχε χρόνο ζωής μέχρι τις 31/12/22, δεν μπορούσε να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών οι οποίες θα του παρέχονταν μετά από αυτή την ημερομηνία». Ωστόσο, «στις 23/12/22 με τον νόμο 5007 δόθηκε στον Οργανισμό παράταση λειτουργίας για ένα έτος, δηλαδή μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023» και «την ίδια μέρα, ο ΟΑΣΘ απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο (δημοσιεύτηκε σε Διαύγεια, ΚΗΜΔΗΣ και την ιστοσελίδα του Οργανισμού), για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης, για χρονικό διάστημα δέκα εβδομάδων (από 1-1-23 έως 12-3-23), ώστε στο μεταξύ να “τρέξει” τις διαδικασίες δημόσιου διαγωνισμού. Υπήρξε μόνον ένας ενδιαφερόμενος, η εταιρεία που είχε ήδη αναλάβει, από παλαιότερο διαγωνισμό, τη φύλαξη του ΟΑΣΘ. Σε αυτήν την εταιρεία (ESA) κατακυρώθηκαν οι υπηρεσίες φύλαξης του Οργανισμού για δέκα εβδομάδες, με κόστος 55.989,11 ευρώ, σύμφωνα με τον νόμο 4412 (άρθρα 107 έως 110)». Ακολούθως, «στις 17-2-23 ο ΟΑΣΘ “ανέβασε” τον δημόσιο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 375.000 ευρώ. Υπήρξαν δύο υποψήφιοι ανάδοχοι, στους οποίους δεν συμπεριλαμβανόταν η εταιρεία που είχε ήδη τη φύλαξη του Οργανισμού. Η ίδια εταιρεία, στις 24-2-23, κατέθεσε προσφυγή κατά των όρων του διαγωνισμού, ο οποίος “πάγωσε” και εξετάζεται από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)».

Τότε ο οργανισμός για να μη μείνει χωρίς φύλαξη «κάλεσε τους δύο συμμετέχοντες στον διαγωνισμό - υποψήφιους αναδόχους για διαπραγμάτευση σύμφωνα με τον νόμο 4412, για την ανάληψη των υπηρεσιών για χρονική διάρκεια 16 εβδομάδων, με προϋπολογισμό 154.000 ευρώ. Η κατακύρωση έγινε στην εταιρεία που κατέθεσε τη χαμηλότερη προσφορά και συγκεκριμένα 104.000 ευρώ (έκπτωση 32,5%)». Μας διευκρινίστηκε περαιτέρω πως «καθώς ο ΟΑΣΘ επιθυμεί οι ανάδοχοί του να προκύπτουν από διαγωνισμούς, υπάρχει όρος στην τρέχουσα σύμβαση που αναφέρει ότι ο Οργανισμός διατηρεί το δικαίωμα να προβεί στη διακοπή της σύμβασης που προέκυψε από τη διαπραγμάτευση σε περίπτωση υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο που θα προκύψει από τον υπό εξέλιξη διαγωνισμό».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Με drone θα καταγράφουν ότι... δεν έχουν οδηγούς;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας