Αθήνα, 19°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
20.4° 18.5°
1 BF
62%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
18.8° 14.9°
0 BF
76%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 17.7°
2 BF
79%
Ιωάννινα
Ομίχλη
10°C
9.9° 9.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.9°
3 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.5° 16.5°
0 BF
76%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
0 BF
82%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.5° 16.5°
1 BF
83%
Ηράκλειο
Ασθενείς βροχοπτώσεις
20°C
19.9° 19.8°
2 BF
60%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.9° 14.9°
3 BF
73%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.4° 19.4°
3 BF
48%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.3° 18.3°
2 BF
71%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.9°
0 BF
88%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
15.9° 15.9°
0 BF
82%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
19.5° 17.2°
1 BF
66%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.8°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.1° 15.8°
0 BF
72%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.3°
3 BF
81%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
0 BF
75%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 12.4°
1 BF
86%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝ ΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Αποζημιώσεις-ρεκόρ και για τη γραμμή Μετρό της Καλαμαριάς

Ακρη δεν έχει ο ουρανός και... οι αποζημιώσεις στην ανάδοχο κοινοπραξία του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οπως αποκαλύψαμε χθες, η Αττικό Μετρό (Α.Μ.) κατέβαλε σχεδόν 20 εκατομμύρια αποζημιώσεις μέσα σε μία διετία για καθυστερήσεις στην εκτέλεση του έργου της κεντρικής γραμμής (Πυλαία - Ν.Σ. Σταθμός).

Τα ίδια δυστυχώς συνέβησαν και για την επέκταση της Καλαμαριάς, καθώς η ανάδοχος εισέπραξε για καθυστερήσεις στη γραμμή αυτή επιπλέον 16.184.351 ευρώ! Ετσι, οι συνολικές αποζημιώσεις μέσα σε τρία χρόνια ξεπερνούν τα 81 εκατομμύρια ευρώ.

Τα ποσά που ζήτησε η ανάδοχος κοινοπραξία από την Α.Μ. με έντεκα διαδοχικά αιτήματά της φτάνουν συνολικά για το διάστημα από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2022 τα 42.000.847 ευρώ. Παραμένει άγνωστο αν θα καταφύγει η κοινοπραξία στη διαιτησία και για την περίπτωση της γραμμής Καλαμαριάς, όπως το έχει κάνει για να διεκδικήσει τα ποσά που αφορούσαν καθυστερήσεις στη βασική γραμμή του έργου, πέρα από τα χρήματα που έχει ήδη λάβει.

Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό ποσό που γνωρίζουμε σήμερα ότι έχει ήδη καταβάλει η Α.Μ. στην ανάδοχο κοινοπραξία ως αποζημίωση για τις καθυστερήσεις ξεπερνάει τα 81 εκατομμύρια ευρώ. Οπως αποκαλύψαμε χθες («Η φθήνια τρώει τον παρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης» 10.1.2023), η Α.Μ. είχε καταβάλει ως αποζημιώσεις για καθυστερήσεις που έγιναν με δική της υπαιτιότητα 27.432.912 ευρώ μέχρι το καλοκαίρι του 2022. Σε αυτά προστίθενται και τα 45,2 εκατομμύρια που η κοινοπραξία κέρδισε στα διαιτητικά δικαστήρια για την περίοδο μέχρι και το 2019 («Πόσο μας κόστισε το... μάρμαρο», «Εφ.Συν.», 18.12.2022).

Ο αρχικός σχεδιασμός για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά προέβλεπε ολοκλήρωση του έργου το 2021. Το χρονοδιάγραμμα έχει επεκταθεί ήδη για μετά τα μέσα του 2024, δηλαδή έξι μήνες μετά την υποτιθέμενη ολοκλήρωση της βασικής γραμμής στα τέλη του 2023. Δεν είναι γνωστό σε ποια ακριβώς φάση βρίσκεται το έργο, οπότε καταφεύγουμε στην επίσημη αναφορά για την πρόοδο του έργου όπως καταγράφεται στην ιστοσελίδα τής Α.Μ. Εκεί διαβάζουμε τη συνοπτική αναφορά ότι «το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά [...] ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής», χωρίς άλλα στοιχεία, παρά μόνο ότι «περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.» και ότι θα έχει θετικές επιδράσεις σε συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά θέματα της περιοχής.

Ο πρόεδρος της Α.Μ. δεν έκανε κανένα σχόλιο για τις χθεσινές μας αποκαλύψεις –πάγια τακτική εδώ και χρόνια πλέον–, ωστόσο συνέχισε τις εμφανίσεις του σε ραδιοφωνικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης προκειμένου να εμπεδωθεί το κλίμα αισιοδοξίας που προσπαθεί να καλλιεργήσει για την ολοκλήρωση του έργου.

Μόνο που είναι πολύ προσεκτικός στις δηλώσεις του και η αισιοδοξία που καλλιεργεί έχει πολλούς αστερίσκους. Χθες, για παράδειγμα, δήλωσε: «Το κρίσιμο έργο ήταν η Βενιζέλου. Η Βενιζέλου λοιπόν προχωράει με ρυθμούς που δεν έχουν ξαναεμφανιστεί στο έργο. Η αποβάθρα είναι στη φάση της κατασκευής. Είμαστε ακριβώς στο στάδιο που μπορούμε να δεσμευτούμε ότι, μπαίνοντας ο Απρίλιος, θα περάσει το πρώτο τρένο που θα ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο για να φτάσει στο Ν.Σ. Σταθμό, δηλαδή να εξαντλήσει όλη τη διαδρομή, και συγχρόνως, σε ό,τι αφορά τη Βενιζέλου, θα αρχίσει η επιστροφή των αρχαιοτήτων», οπότε «τον Απρίλιο θα υπάρξει τρένο, το πρώτο τρένο που θα κάνει δοκιμαστικά τη διαδρομή» (η διαφορά δοκιμαστικών δρομολογίων και δοκιμαστικής λειτουργίας είναι... λεπτομέρεια).

Και σε ό,τι αφορά την παράδοση της κεντρικής γραμμής; Αφού απαντά ότι «στις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα μπορέσουμε να παραδώσουμε το μετρό προς λειτουργία», προσθέτει πως «αυτό είναι το χρονοδιάγραμμά μας και στο χρονοδιάγραμμά μας προς το παρόν είμαστε απολύτως ακριβείς». Ούτε αυτό το «προς το παρόν» δεν φαίνεται να απασχολεί κανέναν και όλα δείχνουν ότι θα ακούγεται μέχρι τις εκλογές.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αποζημιώσεις-ρεκόρ και για τη γραμμή Μετρό της Καλαμαριάς

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας