Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
22.2° 15.8°
2 BF
94%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
22.8° 20.5°
2 BF
58%
Πάτρα
Αραιές νεφώσεις
20°C
21.0° 20.5°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.9°
2 BF
63%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
3 BF
60%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.5° 21.5°
2 BF
59%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
18°C
18.4° 18.4°
0 BF
63%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
21.4° 21.4°
2 BF
62%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.1° 20.8°
5 BF
73%
Μυτιλήνη
Αυξημένες νεφώσεις
17°C
16.6° 16.5°
2 BF
68%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.4° 20.4°
4 BF
49%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
17.7° 17.7°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.9° 22.9°
1 BF
49%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
24°C
23.8° 21.2°
2 BF
47%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
19.8° 19.3°
4 BF
81%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
23.8° 23.8°
0 BF
35%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.3° 21.3°
2 BF
43%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
22°C
22.1° 22.1°
2 BF
63%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
21°C
20.7° 20.7°
1 BF
56%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ

Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»

Αναψε για τα καλά η συζήτηση στη Θεσσαλονίκη για την τύχη των αρχαιοτήτων του σταθμού μετρό της Βενιζέλου πριν καν κηρύξει την έναρξή της ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου της πόλης -όπως είναι προγραμματισμένο για την ερχόμενη Δευτέρα το απόγευμα- και οι αντίπαλες ομάδες αναμετρήσουν τις δυνάμεις τους.

Η πρωτοβουλία του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα να καλέσει για ανοιχτή συζήτηση του θέματος προκάλεσε ήδη έντονες συζητήσεις, πυροδότησε και γέννησε διαμαρτυρίες καθώς ο κατάλογος όσων επισήμως καλούνται, παρότι μακρύς, δεν τους χώρεσε όλους, όπως για παράδειγμα τον τέως δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη, τον μέχρι πριν από λίγες μέρες πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο ή τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ).

Στη λίστα των προσκεκλημένων –αν μιλήσουν όλοι από πέντε λεπτά, η συνεδρίαση που ξεκινά στις 6 μ.μ. θα τελειώσει μάλλον την Τρίτη– διαβάζουμε υπουργούς, βουλευτές, ευρωβουλευτές, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, προέδρους συλλόγων και επιμελητηρίων, δημάρχους ακόμη και δήμων εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Εχει ενδιαφέρον αν θα παρευρεθούν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, ενώ για τον σημερινό πρόεδρο της Αττικό Μετρό Νίκο Ταχιάο θα είναι η πρώτη εμφάνισή του στο δημοτικό συμβούλιο αφού, αν και επικεφαλής παράταξης, δεν έχει παρευρεθεί ακόμη σε καμία συνεδρίασή του.

Συνεργάτες του δημάρχου έσπευδαν χθες να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις σχετικά με την επιλογή των προσκληθέντων λέγοντας ότι η συνεδρίαση είναι ανοιχτή, οπότε όποιος θέλει μπορεί να απευθύνει σχετικό αίτημα στον πρόεδρο του συμβουλίου, Δρόσο Τσαβλή.

Ο Γιάννης Μπουτάρης δεν θα παραστεί, αλλά η Κίνηση κατέθεσε γραπτώς αίτημα για να τοποθετηθεί ο γνωστός καθηγητής του ΑΠΘ, πολεοδόμος-χωροτάκτης Νίκος Παπαμίχος.

Ο Γιάννης Μυλόπουλος δεν θα παραστεί καν, αλλά απηύθυνε χθες επιστολή στον δήμαρχο (αυτή που δημοσιεύει η «Εφ.Συν.»). Γραπτό αίτημα για παρέμβαση κατέθεσε και ο ΣΕΑ, που θα προσέλθει με τετραμελή ομάδα οι οποίοι φέρονται αποφασισμένοι να τοποθετηθούν «ακόμη και τα ξημερώματα».

Η συζήτηση στις ομάδες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει κυριολεκτικά ανάψει για το αν πρέπει να υπάρξει μαζική παρουσία πολιτών υπέρ των αρχαιοτήτων και της διατήρησής τους. Σίγουρο είναι ότι η Κίνηση Πολιτών θα μοιράζει έξω από το δημαρχιακό μέγαρο τις θέσεις της, ενώ υπάρχει και κάλεσμά της για συγκέντρωση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Ενεργά άρχισε πλέον να δραστηριοποιείται ο ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκης -οι βουλευτές του οποίου δεν ήταν ξεκάθαρο αν θα παρευρεθούν στη συνεδρίαση- και γι’ αυτό ανακοίνωσε συνέντευξη Τύπου το μεσημέρι της Δευτέρας, λίγο πριν από τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, με τους Μαρία Βλαζάκη, Τάσο Κουράκη και Γιάννη Μυλόπουλο. Παράλληλα μεγάλη εκδήλωση οργανώνουν παρατάξεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ την Τρίτη (18.00, αμφιθέατρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ,) με θέμα: «ΜΕΤΡΟ & in situ ΑΡΧΑΙA: πόλη, επιστήμη, πολιτισμός», με καλεσμένους επιστημονικούς, πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς και ομιλητές την Αλέκα Αλεξοπούλου, τη Μελίνα Παϊσίδου και τον Ιωάννη Καρλιάμπα.

Η Επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα

Αξιότιμε κε Δήμαρχε,

Ως ο επί 3,5 χρόνια και μέχρι πριν λίγες μέρες πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστά τα εξής:

1. Οι πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης για αλλαγή στον σχεδιασμό της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης ανακόπτουν αδικαιολόγητα και χωρίς καμία τεκμηρίωση την πορεία προόδου ενός έργου το οποίο, για πρώτη φορά στην ιστορία του, σημείωσε τα τελευταία χρόνια σημαντική πρόοδο.

2. Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα του έργου, οι 12 στους 13 σταθμούς θα παραδίδονταν στο τέλος του 2020, 2,5 δηλαδή χρόνια νωρίτερα από τη νέα, εξαγγελθείσα από την κυβέρνηση, ημερομηνία. Εντός του 2021 θα παραδιδόταν η γραμμή Καλαμαριάς, ενώ στο τέλος του 2023 θα παραδιδόταν και ο σταθμός Βενιζέλου.

3. Οσοι επικαλούνται επιστολές του εργολάβου για να τεκμηριώσουν μεγάλη, δήθεν, καθυστέρηση στο έργο, υποπίπτουν στο βαρύ ατόπημα της εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων, αφού αυτές υπηρετούν τη σκοπιμότητα της διεκδίκησης αποζημιώσεων σε βάρος του Δημοσίου.

4. Πρόσφατες είναι, άλλωστε, οι δηλώσεις του Δ/ντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, ο οποίος τον Φεβρουάριο του 2019 διαβεβαίωνε δημοσίως ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται πιστά και ότι το έργο θα παραδοθεί τέλος του 2020.

5. Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανής παραβίαση κάθε έννοιας επιστημονικής δεοντολογίας. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν ήδη για την πορεία του έργου, δυστυχώς με πολιτικές και μόνο εξαγγελίες που βρίθουν ανακριβειών, και η τεχνική τεκμηρίωση που έρχεται εκ των υστέρων για να επιβεβαιώσει τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις, εγείρουν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας των όσων ανακοινώνονται και θέτουν το έργο σε σοβαρό κίνδυνο.

6. Τα τεχνικά έργα ολοκληρώνονται με μελέτες και τεκμηριωμένα χρονοδιαγράμματα και όχι με πολιτικές εξαγγελίες και φτηνά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα τύπου «μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό». Θυμάται, αλήθεια, κανείς στην Αθήνα να αποκαλείται το μετρό «κολοβό» επειδή ο κεντρικός σταθμός Μοναστηράκι καθυστέρησε χρόνια να παραδοθεί, σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς;

7. Οσον αφορά την επαναφορά της λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, η οποία και στο παρελθόν είχε προκαλέσει καθυστέρηση στο έργο, αυτή είναι μη νόμιμη και θα πέσει στα αρμόδια δικαστήρια. Σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο, η απόσπαση αρχαιοτήτων δεν επιτρέπεται, όσο υπάρχουν επιστημονικές εισηγήσεις ότι υπάρχει άλλη λύση για την παραμονή τους στη θέση τους. Και σήμερα είναι ευρέως γνωστό και τεκμηριωμένο επιστημονικά ότι τέτοια λύση υπάρχει και έχει κατατεθεί. Ασχετο αν η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο ανάδοχος, για δικούς τους λόγους ο καθένας, δεν επιθυμούν να την εφαρμόσουν.

8. Η απόσπαση των αρχαιοτήτων εκτός από παράνομη, είναι και πολύ κακή λύση, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του πολύ σημαντικού αρχαιολογικού συγκροτήματος της Βενιζέλου.

9. Είναι όμως και πιο χρονοβόρα, σε σχέση με τη σημερινή, λύση: α) επειδή το ανοικτό όρυγμα δεν επιτρέπει τη διέλευση του μετρό από τον σταθμό, καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής. Με αποτέλεσμα οι 12 υπόλοιποι σταθμοί, ενώ θα είναι έτοιμοι, να περιμένουν να ολοκληρωθεί η Βενιζέλου για να λειτουργήσουν, β) γιατί προϋποθέτει επιπλέον την εκπόνηση και έγκριση νέων μελετών, την αποκαθήλωση όσων έργων έγιναν μέχρι σήμερα, την απορρύπανση του εδάφους από τον υδράργυρο, την απόσπαση του συγκροτήματος και, τέλος, μια πρόσθετη και χρονοβόρα αρχαιολογική ανασκαφή σε βάθος 3,5 μέτρων κάτω από το δάπεδο των αρχαιοτήτων, που θα καθυστερήσουν το έργο 1–2 χρόνια αργότερα από τον εξαγγελθέντα χρόνο.

10. Τέλος, η απόσπαση, σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζεται, είναι πιο ακριβή λύση, γιατί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου θα προκαλέσει: α) κατακόρυφη αύξηση του κόστους κατασκευής και β) διεκδίκηση μεγάλων αποζημιώσεων από τον εργολάβο. Τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο δεν θα μπορεί να αντικρούσει, όπως συνέβη στο παρελθόν, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός υπέπεσε στο μοιραίο λάθος να τις εξαγγείλει ως δική του πρωτοβουλία.

11. Δυστυχώς, με αφορμή το μετρό, η Θεσσαλονίκη επιστρέφει σε ένα κακό παρελθόν. Πρωθυπουργοί που έρχονται στη ΔΕΘ όχι για να εξαγγείλουν, αλλά για να σταματήσουν έργα, νέοι σχεδιασμοί που εξαγγέλλονται πρώτα από πολιτικούς, χωρίς καμιά προηγούμενη τεχνική τεκμηρίωση, ένα ράβε–ξήλωνε κι ένα διαρκές μπρος–πίσω, με ανακρίβειες και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ένας νέος διχασμός της πόλης γύρω από τα ίδια θέματα που την ταλάνισαν και πριν χρόνια, μας επαναφέρουν σε ένα κακό παρελθόν που η πόλη και η οικονομία ήδη το έχουν πληρώσει ακριβά.

12. Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρότατο ζήτημα δημοκρατίας αυτή τη φορά, που έχει να κάνει με τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το οποίο, δυστυχώς, έρχεται εκ των υστέρων να συζητήσει για ήδη ειλημμένες, από την κυβέρνηση, αποφάσεις. Ποιο λοιπόν το νόημα της σημερινής συζήτησης; Μήπως να επιβεβαιώσουν και να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων τους ήδη αποφασισμένους σχεδιασμούς;

13. Σας παρακαλώ η επιστολή αυτή να αναγνωστεί και να κατατεθεί στα πρακτικά, ώστε κανείς στο εξής να μην μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε την αλήθεια για τους ολέθριους σχεδιασμούς σε βάρος του μετρό, της Θεσσαλονίκης και του δημόσιου συμφέροντος.

Με εκτίμηση,

Γιάννης Α. Μυλόπουλος

Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ

πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε.

πρώην πρύτανης ΑΠΘ

Η Επιστολή του Γιάννη Μυλόπουλου στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα

Αξιότιμε κε Δήμαρχε,

Ως ο επί 3,5 χρόνια και μέχρι πριν λίγες μέρες πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., επιτρέψτε μου να σας κάνω γνωστά τα εξής:

1. Οι πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης για αλλαγή στον σχεδιασμό της κατασκευής του μετρό της Θεσσαλονίκης ανακόπτουν αδικαιολόγητα και χωρίς καμία τεκμηρίωση την πορεία προόδου ενός έργου το οποίο, για πρώτη φορά στην ιστορία του, σημείωσε τα τελευταία χρόνια σημαντική πρόοδο.

2. Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα του έργου, οι 12 στους 13 σταθμούς θα παραδίδονταν στο τέλος του 2020, 2,5 δηλαδή χρόνια νωρίτερα από τη νέα, εξαγγελθείσα από την κυβέρνηση, ημερομηνία. Εντός του 2021 θα παραδιδόταν η γραμμή Καλαμαριάς, ενώ στο τέλος του 2023 θα παραδιδόταν και ο σταθμός Βενιζέλου.

3. Οσοι επικαλούνται επιστολές του εργολάβου για να τεκμηριώσουν μεγάλη, δήθεν, καθυστέρηση στο έργο, υποπίπτουν στο βαρύ ατόπημα της εξυπηρέτησης αλλότριων συμφερόντων, αφού αυτές υπηρετούν τη σκοπιμότητα της διεκδίκησης αποζημιώσεων σε βάρος του Δημοσίου.

4. Πρόσφατες είναι, άλλωστε, οι δηλώσεις του Δ/ντος Συμβούλου της ΑΚΤΩΡ, ο οποίος τον Φεβρουάριο του 2019 διαβεβαίωνε δημοσίως ότι το χρονοδιάγραμμα τηρείται πιστά και ότι το έργο θα παραδοθεί τέλος του 2020.

5. Αυτό που συνέβη είναι πρωτοφανής παραβίαση κάθε έννοιας επιστημονικής δεοντολογίας. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν ήδη για την πορεία του έργου, δυστυχώς με πολιτικές και μόνο εξαγγελίες που βρίθουν ανακριβειών, και η τεχνική τεκμηρίωση που έρχεται εκ των υστέρων για να επιβεβαιώσει τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις, εγείρουν ένα πολύ σοβαρό ζήτημα αξιοπιστίας των όσων ανακοινώνονται και θέτουν το έργο σε σοβαρό κίνδυνο.

6. Τα τεχνικά έργα ολοκληρώνονται με μελέτες και τεκμηριωμένα χρονοδιαγράμματα και όχι με πολιτικές εξαγγελίες και φτηνά επικοινωνιακά πυροτεχνήματα τύπου «μουσαμάδες» και «κολοβό μετρό». Θυμάται, αλήθεια, κανείς στην Αθήνα να αποκαλείται το μετρό «κολοβό» επειδή ο κεντρικός σταθμός Μοναστηράκι καθυστέρησε χρόνια να παραδοθεί, σε σχέση με τους υπόλοιπους σταθμούς;

7. Οσον αφορά την επαναφορά της λύσης της απόσπασης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου, η οποία και στο παρελθόν είχε προκαλέσει καθυστέρηση στο έργο, αυτή είναι μη νόμιμη και θα πέσει στα αρμόδια δικαστήρια. Σύμφωνα με τον αρχαιολογικό νόμο, η απόσπαση αρχαιοτήτων δεν επιτρέπεται, όσο υπάρχουν επιστημονικές εισηγήσεις ότι υπάρχει άλλη λύση για την παραμονή τους στη θέση τους. Και σήμερα είναι ευρέως γνωστό και τεκμηριωμένο επιστημονικά ότι τέτοια λύση υπάρχει και έχει κατατεθεί. Ασχετο αν η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό και ο ανάδοχος, για δικούς τους λόγους ο καθένας, δεν επιθυμούν να την εφαρμόσουν.

8. Η απόσπαση των αρχαιοτήτων εκτός από παράνομη, είναι και πολύ κακή λύση, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα του πολύ σημαντικού αρχαιολογικού συγκροτήματος της Βενιζέλου.

9. Είναι όμως και πιο χρονοβόρα, σε σχέση με τη σημερινή, λύση: α) επειδή το ανοικτό όρυγμα δεν επιτρέπει τη διέλευση του μετρό από τον σταθμό, καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής. Με αποτέλεσμα οι 12 υπόλοιποι σταθμοί, ενώ θα είναι έτοιμοι, να περιμένουν να ολοκληρωθεί η Βενιζέλου για να λειτουργήσουν, β) γιατί προϋποθέτει επιπλέον την εκπόνηση και έγκριση νέων μελετών, την αποκαθήλωση όσων έργων έγιναν μέχρι σήμερα, την απορρύπανση του εδάφους από τον υδράργυρο, την απόσπαση του συγκροτήματος και, τέλος, μια πρόσθετη και χρονοβόρα αρχαιολογική ανασκαφή σε βάθος 3,5 μέτρων κάτω από το δάπεδο των αρχαιοτήτων, που θα καθυστερήσουν το έργο 1–2 χρόνια αργότερα από τον εξαγγελθέντα χρόνο.

10. Τέλος, η απόσπαση, σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζεται, είναι πιο ακριβή λύση, γιατί η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου θα προκαλέσει: α) κατακόρυφη αύξηση του κόστους κατασκευής και β) διεκδίκηση μεγάλων αποζημιώσεων από τον εργολάβο. Τις οποίες το ελληνικό Δημόσιο δεν θα μπορεί να αντικρούσει, όπως συνέβη στο παρελθόν, γιατί ο ίδιος ο πρωθυπουργός υπέπεσε στο μοιραίο λάθος να τις εξαγγείλει ως δική του πρωτοβουλία.

11. Δυστυχώς, με αφορμή το μετρό, η Θεσσαλονίκη επιστρέφει σε ένα κακό παρελθόν. Πρωθυπουργοί που έρχονται στη ΔΕΘ όχι για να εξαγγείλουν, αλλά για να σταματήσουν έργα, νέοι σχεδιασμοί που εξαγγέλλονται πρώτα από πολιτικούς, χωρίς καμιά προηγούμενη τεχνική τεκμηρίωση, ένα ράβε–ξήλωνε κι ένα διαρκές μπρος–πίσω, με ανακρίβειες και επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και ένας νέος διχασμός της πόλης γύρω από τα ίδια θέματα που την ταλάνισαν και πριν χρόνια, μας επαναφέρουν σε ένα κακό παρελθόν που η πόλη και η οικονομία ήδη το έχουν πληρώσει ακριβά.

12. Τέλος, υπάρχει ένα ακόμη σοβαρότατο ζήτημα δημοκρατίας αυτή τη φορά, που έχει να κάνει με τη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Το οποίο, δυστυχώς, έρχεται εκ των υστέρων να συζητήσει για ήδη ειλημμένες, από την κυβέρνηση, αποφάσεις. Ποιο λοιπόν το νόημα της σημερινής συζήτησης; Μήπως να επιβεβαιώσουν και να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων τους ήδη αποφασισμένους σχεδιασμούς;

13. Σας παρακαλώ η επιστολή αυτή να αναγνωστεί και να κατατεθεί στα πρακτικά, ώστε κανείς στο εξής να μην μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε την αλήθεια για τους ολέθριους σχεδιασμούς σε βάρος του μετρό, της Θεσσαλονίκης και του δημόσιου συμφέροντος.

Με εκτίμηση,

Γιάννης Α. Μυλόπουλος

Καθηγητής Πολυτεχνικής Σχολής ΑΠΘ

πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε.

πρώην πρύτανης ΑΠΘ

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο κατάλογος χώρεσε μόνο τους «δικούς μας»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας