Το παράδειγμα του Ρεθύμνου, με την χρήση δύο ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ενός λεωφορείου που εντάχθηκε σε δρομολόγιο στην αστική συγκοινωνία, αλλά και ένα ΙΧ αυτοκίνητο του Δήμου Ρεθύμνης), ανοίγουν τον δρόμο πανελλαδικά, αποδεικνύοντας πως η ένταξη «καθαρών» λύσεων για τις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού, είναι εφικτή.
Το ηλεκτροκίνητο minibus του Δήμου Ρεθύμνου ολοκλήρωσε τα πιλοτικά του δρομολόγια και είναι το πρώτο που θα εκτελεί δρομολόγια μαζικής δημόσιας μεταφοράς πανελλαδικά.
Μάλιστα ο υπουργός είχε την ευκαιρία να επιβιβαστεί στο ηλεκτρικό λεωφορείο και να περιηγηθεί στην πόλη κάνοντας μια διαδρομή ενώ επισκέφτηκε και την έκθεση ηλεκτροκίνητων οχημάτων από εταιρίες αυτοκίνητων στη Μαρίνα Ρεθύμνου.
Στο περιθώριο των εκδηλώσεων που διοργανώνονται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, παραχωρήθηκε συνέντευξη Τύπου, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, του δημάρχου Ρεθύμνου Γ. Μαρινάκη, καθώς και στελεχών του υπουργείου, των ΚΤΕΛ και της προμηθεύτριας εταιρίας.
Στη διάρκεια της συνέντευξης, αναδείχθηκαν τα οφέλη και ο σχεδιασμός από πλευράς των Υπουργείου σε συνεργασία με τους ΟΤΑ για την ενίσχυση και ενθάρρυνση της βιώσιμης μετακίνησης με ήπια μέσα μεταφοράς και με έμφαση στην αστική συγκοινωνία. Στις στοχεύσεις περιλαμβάνονται λύσεις που θα προσφέρουν στους δημότες μια αξιόπιστη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία ταυτόχρονα θα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον.
Γ. Κεφαλογιάννης: «Ρεαλιστικός στόχος ο περιορισμός της χρήσης συμβατικών ΙΧ»
Στις νέες προκλήσεις που τίθενται διαρκώς στον τομέα των οδικών μεταφορών δείχνουν το δρόμο, όπως τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης, για μεταφορές που θα πρέπει να καταστούν φιλικές προς το περιβάλλον, τις κοινωνίες και τον ίδιο τον άνθρωπο τα επόμενα χρόνια.
«Για το λόγο αυτό», υπογράμμισε πως «ο περιορισμός της χρήσης και των επιπτώσεων των συμβατικών ΙΧ παραμένει ένας ρεαλιστικός στόχος» και πρόσθεσε πως στην κατεύθυνση αυτή, θα πρέπει να γίνονται «σταθερά βήματα» και να υποστηρίζεται από υποδομές».
«Η τεχνολογική έρευνα για καθαρότερες μεταφορές διαρκώς εξελίσσεται, ταυτίζεται όμως, με βαθύτερες αλλαγές στον τρόπο ζωής μας. Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, είτε πρόκειται για ιδιωτικά οχήματα, είτε στην προκειμένη περίπτωση για δημόσιες συγκοινωνίες» υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην προοπτική χρηματοδότησης των μελετών για την ανάπτυξη έργων από το Πράσινο Ταμείο τα οποία «δεν επικεντρώνονται αποκλειστικά στην ανάπτυξη νέων οδικών υποδομών, αλλά εξασφαλίζουν την αποδοτικότερη χρήση των διαθέσιμων». Επίσης πρόσθεσε πως σήμερα, 165 Δήμου έχουν ενταχθεί στο ταμείο για την εκπόνηση σχετικών μελετών ενώ τόνισε πως στην κατεύθυνση αυτή το Υπουργείο μπορεί να συμβάλλει και να καθοδηγήσει τους φορείς τοπικής ανάπτυξης.
Τέλος, πρόσθεσε πως το υπουργείο έχει «προχωρήσει τη διαδικασία ένταξης διατάξεων στον Κ.Ο.Κ. για προώθηση ήπιων μορφών μετακίνησης, αναβαθμίζοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των μετακινήσεων και επιτυγχάνοντας καλύτερα αποτελέσματα σε ασφάλεια οχημάτων και πεζών» με την ταυτόχρονη έκδοση τεχνικών οδηγιών για τη μείωση ή αποφυγή ατυχημάτων».
«Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε διαδικασία διαμόρφωσης του κανονιστικού πλαισίου για την ασφαλή κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια κλπ), και τεχνικών οδηγιών για τον σχεδιασμό Ζωνών Κατοικιών και του ενιαίου κυκλοφοριακού χώρου» επεσήμανε ο κ.Κεφαλογιάννης.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας