Black Country, New Road
Forever Howlong
Ninja Tune
★★★★☆
Οι Βρετανοί έχουν μια γλυκόπικρη ιστορία στα μόλις εφτά χρόνια ύπαρξής τους. Οι δύο πρώτες κυκλοφορίες τους πήραν διθυραμβικές κριτικές και τους κατέταξαν στην κορυφή της alternative σκηνής, όμως η αποχώρηση του χαρισματικού τους frontman, Isaac Wood, για λόγους ψυχικής υγείας αποτέλεσε ένα μεγάλο πλήγμα και δημιούργησε ερωτήματα για τη μετέπειτα πορεία τους, αλλά και την ίδια τους την ύπαρξη. Τα υπόλοιπα μέλη όμως, εξαιρετικοί μουσικοί όλοι τους και με φοβερές σχέσεις μεταξύ τους, αποφάσισαν να βάλουν ένα μεγάλο στοίχημα και να συνεχίσουν. Η ενδιάμεση κυκλοφορία τους «Live at Bush Hall» βρήκε την μπάντα να παίζει εντελώς νέα τραγούδια και η συναυλία τους και εδώ στην Αθήνα μάς έδειξε ότι έχουν όλα τα φόντα για να αναγεννηθούν.
Φτάνουμε λοιπόν στην κυκλοφορία του τρίτου studio album, το οποίο επίσης περιλαμβάνει καινούργιες συνθέσεις (δηλαδή περίπου 20 νέα τραγούδια από το 2022 και έπειτα) και αποδεικνύει ότι οι Black Country, New Road έχουν το ταλέντο να επανεφεύρουν την μπάντα και να πιάσουν την καριέρα τους από εκεί που σταμάτησε. Μας παραδίδουν σίγουρα την πιο «περίεργη» δουλειά τους, η οποία κινείται σε περισσότερο folk/alternative ήχο με τα πιο rock στοιχεία να πηγαίνουν λίγο πιο πίσω.
Μια πλήρης αναζωογόνηση στην οποία ξεχωρίζει η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στα φωνητικά, με τρία από τα μέλη να μοιράζονται τις πρώτες φωνές αλλά και να συνδέουν πανέμορφες πολυφωνικές μελωδίες όπου είναι απαραίτητο. Οι συνθέσεις παραμένουν μεγαλεπήβολες, η βρετανική μπάντα ανακαλύπτει μια νέα δική της ταυτότητα και βάζει πλώρη με αποφασιστικότητα και περιπετειώδη τρόπο για την επόμενη μέρα.
—
Σtella
Adagio
Sub Pop
★★★☆☆
Το νέο άλμπουμ της Σtella λειτουργεί ως διαλογισμός πάνω στην αγάπη, την επιθυμία, τη γαλήνη, τον χρόνο που σε ηρεμεί και σε χαλαρώνει. Τα 7 από τα 9 τραγούδια του είναι στα αγγλικά, για πρώτη φορά όμως η ταλαντούχα τραγουδοποιός παρουσιάζει δύο τραγούδια στα ελληνικά: το χορευτικό «Omorfo Mou», στο οποίο συνδυάζει στοιχεία από το παραδοσιακό τσιφτετέλι με το γνώριμο pop στιλ της, και «Ta Vimata», μια πολύ καλή διασκευή ενός κομματιού του Νέου Κύματος που ερμήνευσε η Λίτσα Σακελλαρίου το 1969. Ξεχωρίζουν ακόμα το ομότιτλο κομμάτι -ωδή στον αργό ρυθμό και στην ανάγκη επιβράδυνσης σε μια εποχή που «επιβάλλει» τη στιγμιαία ικανοποίηση- και τα «Corfu» -τόσο όμορφο όσο και το Νησί των Φαιάκων-, «80 Days».
—
Perfume Genius
Glory
Matador
★☆☆☆☆
Ο Perfume Genius, ο Mike Hadreas δηλαδή, παρουσιάζει και στο νέο του άλμπουμ «Glory» «θέματα που αφορούν το σώμα και την παρακμή του, την οικιακή ζωή και την αγάπη, καθώς και την αδυσώπητη επίδραση της Ιστορίας και των τραυμάτων». Και το κάνει και εδώ ο Αμερικανός τραγουδοποιός με έναν τρόπο κάπως μελαγχολικό ηχητικά, με φολκ διάθεση αλλά προσθέτοντας και ηλεκτρισμό σε κάποιες λίγες φάσεις, όπως στο «No Front Teeth» με τη συμμετοχή της Νεοζηλανδής τραγουδοποιoύ Aldous Harding, το καλύτερο κομμάτι του άλμπουμ. Πολύ γλυκερό για τα γούστα μου.
—
Doechii
Anxiety
Universal
★★★★★
Δεν είναι άλμπουμ, είναι single, αλλά το παρουσιάζουμε γιατί είναι τόσο δυνατό που δεν αποκλείεται να είναι στο τέλος της χρονιάς το απόλυτο κομμάτι του 2025. Η Doechii βασίζεται στο «Somebody That I Used To Know» (2012) του Gotye (που επίσης βασίζεται στο «Seville» του Luiz Bonfá). Ετσι προχωράει η μουσική. Προσθέτει και προσωπικούς στίχους για το «άγχος» της και ιδού το τέλειο κομμάτι. Το Billboard λέει ότι η Doechii είναι «Woman 0f 2025» στη μουσική –σας την είχα προτείνει από πέρσι αν θυμάστε.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας